El dol del Submarí en Elland Road es podrà seguir en directe per GOL (dissabte, 16.00h)
El Villarreal CF i el Leeds United mesuraran les seues forces en un amistós de pretemporada, l’est 2 d’agost a partir de les 16.00 hores en el Elland Road. Després de disputar el commemoratiu triangular enfront de Real Oviedo i Genoa CFC, l’equip groc afronta un nou partit de pretemporada. El partit podrà seguir-se en directe a través de GOL.
Serà el segon partit entre els dos clubs, que tenen com a únic precedent un partit amistós disputat en l’estiu de 2021. En aquella ocasió, el partit va acabar amb un empat en el marcador i els gols del conjunt groguet van ser obra de Dani Raba i en pròpia porta.
Un històric del futbol anglés
El Leeds United va ser fundat el 17 d’octubre de 1919 i és considerat un dels clubs més històrics i de major tradició del futbol anglés. Entre els seus principals assoliments destaca haver alçat tres lligues angleses, una FA Cup, una Copa de la Lliga d’Anglaterra i dos Community Shield. Cal esmentar també, la final de Copa d’Europa que el conjunt anglés va disputar en la temporada 1974/1975, en la qual van caure derrotats davant el Bayern de Munic.
El Leeds United és conegut popularment com els ‘whites’ a causa de la seua indumentària totalment blanca. Disputen els seus partits com a local en el Elland Road, un estadi amb capacitat per a 40.000 persones, que se situa en el comtat de Yorkshire, de l’Oest del Regne Unit.
La temporada que ve el club britànic tornarà a disputar la Premier League després d’ascendir com a primer classificat en la Segona Divisió anglesa. El tècnic alemany, Daniel Farke ha sigut l’entrenador artífex del retorn a la màxima competició nacional.
Jugadors com Rio Ferdinand, Eric Cantona o Raphinha has vestit els colors del Leeds United. A més, com a element d’unió entre els dos clubs està Alfonso Pedraza, actual futbolista del Villarreal CF, que va militar en la temporada 2016/2017 al Leeds United, on va disputar 14 partits.







