Comunicat oficial
||||||

LaLiga, al costat del Villarreal i l’Atlético de Madrid, sol·liciten formalment a la RFEF jugar un partit a Estats Units

LaLiga, al costat del Villarreal CF i l’Atlético de Madrid, van cursar en el dia de hui una sol·licitud formal a la Real Federación Española de Fútbol (RFEF) per poder disputar el 6 de desembre de 2019, a les 22:00 hora espanyola (16.00 hora local), al Hard Rock Stadium de Miami (Florida, Estats Units), el partit Villarreal CF-Atlético de Madrid corresponent a la jornada 16 de LaLiga Santander.

Aquesta sol·licitud forma part de l’estratègia de LaLiga per al creixement internacional. Els aficionats dels clubs de LaLiga es compten per milions repartits per tot el món. Apropar els clubs a aquests aficionats representa una important oportunitat per connectar amb ells i continuar treballant pel seguiment global de LaLiga a nivell mundial. Aquest creixement internacional deriva en un benefici per als propis clubs, els seus jugadors, els seus aficionats, el conjunt de LaLiga, el futbol espanyol i la marca España.

L’elecció dels equips s’ha degut a l’interès i disponibilitat mostrat pels dos clubs. Estats Units (i, en concret, Miami) forma part essencial de les seues estratègies de creixement. El Villarreal porta ja diversos anys treballant al mercat nord-americà mitjançant la presència d’acadèmies i la realització de diferents activitats de formació i markerting. Per la seua banda, l’Atlético de Madrid ve de disputar una gira d’estiu reeixida als Estats Units, on també va participar en el partit MLS All-Star que es va disputar a Orlando (Florida).

Els jugadors i cossos tècnics de tots dos equips han estat informats i han mostrat el seu entusiasme per poder portar el seu futbol als aficionats dels Estats Units. També l’Associació de Futbolistes Espanyols (AFE) ha estat degudament informada de la sol·licitud.

“L’Atlètic de Madrid treballa cada temporada per expandir i impulsar la nostra marca en tots els continents i la disputa d’aquest encontre als Estats Units ens permetria seguir treballant en això. A més, aconseguiríem apropar el futbol espanyol als aficionats i seguidors que viuen fora del nostre país. Seria un gran partit que marcaria el futur”, va afirmar el CEO de l’Atlético de Madrid, Miguel Ángel Gil.

“Tot el que siga exportar el futbol i l’esport espanyol és bo per a tots i, per descomptat, també per al Villarreal CF. Estats Units és un país molt important on, a més, tenim acadèmies oficials del club i vam realitzar diferents activitats amb el futbol formatiu, de manera que seria molt especial per a nosaltres poder jugar-hi. Perquè siga positiu per a tots, hem pensat en diferents alternatives de compensació per als nostres aficionats”, ha afegit el president del Villarreal CF, Fernando Roig.

Per la seua banda el president de LaLiga, Javier Tebas, va afirmar que “aquest partit seria una empenta més a l’estratègia d’internacionalització de LaLiga, que tan bons resultats està donant entre tots els Clubs/SADs. Confiem que en aquesta ocasió puguem dur a terme aquesta acció tan positiva per a tots, com ja fan altres lligues com la NFL o l’NBA fora de les seues fronteres”.

Els abonats del Villarreal CF, que veurien com se’ls desplaça un partit inclòs en el seu abonament, comptarien amb un pla de compensació acordat amb el club. Podrien triar entre:

• Un descompte del 40% en l’abonament de la següent temporada o un 20% de la vigent.
  • Entrada i desplaçament per al partit de tornada al Wanda Metropolità (màxim de 3.000 localitats).
  • Viatjar a Miami per viure en directe el partit (limitat a 600 aficionats).

Aquesta iniciativa forma part del projecte que va començar LaLiga fa un any de la mà de Relevent Sports i que té com a punt central impulsar el creixement del futbol als Estats Units i acostar LaLiga als seus aficionats a la regió.

Sobre LaLiga

LaLiga és una organització global, innovadora i socialment responsable, líder en el sector de l’oci i entreteniment. És una associació esportiva de caràcter privat, integrada pels 20 Clubs/SAD de futbol de LaLiga Santander i els 22 de LaLiga SmartBank, responsable de l’organització de les competicions futbolístiques de caràcter professional i àmbit nacional. En la temporada 2018/2019 LaLiga va arribar a més de 2.700 milions de persones a tot el món. Amb seu central a Madrid (Espanya), és present a 55 països a través de 9 oficines i 46 delegats. L’associació realitza la seua acció social a través de la seua Fundació i és la primera lliga de futbol professional del món que compta amb una competició per a futbolistes amb discapacitat intel·lectual: LaLiga Genuine Santander.