

El Villarreal aconsegueix un triomf vital a Anoeta gràcies a un cop de cap de Gerard en els últims minuts
Tres punts vitals a Anoeta! El Villarreal va aconseguir una important victòria davant la Real Sociedad (0-1) gràcies a un magnífic cop de cap de Gerard a passada d’un inspiradíssim Santi Cazorla, que va liderar als grocs en el feu realista. El quadre ‘groguet’ va tornar a ser competitiu i va desequilibrar en els últims compassos un encontre abocat al repartiment de punts. Amb el triomf, el conjunt de Javi Calleja aconsegueix la seua tercera victòria consecutiva a LaLiga i, amb 39 punts en el seu haver, fa un pas de gegant en la seua pugna per mantenir la categoria a Primera Divisió.
Javi Calleja va apostar per donar continuïtat a l’onze que va aconseguir la victòria a casa l’última jornada davant el CD Leganés (2-1). Baix pals, Andrés Fernández. En la línia defensiva, formaven Mario Gaspar, Álvaro, Funes Mori i el jove Quintillà. A la sala de màquines maniobraven Iborra i Cazorla, mentre que els costats eren per Samu Chukwueze i Toko Ekambi. D’enganxament, partia Fornals i com a referència d’atac, el colombià Carlos Bacca.
En els primers compassos del partit, es va veure un Villarreal valent i ben ordenat, amb presència a camp contrari. No obstant això, no va aconseguir traduir el domini en ocasions, tampoc va gaudir d’elles la Real Sociedad. Tot i el bon nivell de joc dels dos equips, la primera meitat no va deixar cap oportunitat de gol remarcable.
El més destacat dels primers 45 minuts va ser l’actuació de Santi Cazorla, que un cop més es va fer amb les regnes del centre del camp del Submarí. El talentós futbolista asturià marcava els temps de l’equip dirigit per Javi Calleja, que estava sent un conjunt sobri i competitiu. El quadre local també mostrava les seues virtuts. L’equip realista percutía pels flancs i buscava, amb centres laterals, la testa de la seua referència ofensiva, Willian José, al qual contenien amb encert els defenses del Submarí.
Després de la represa, Javi Calleja va moure la banqueta. L’entrenador madrileny va donar entrada a Gerard Moreno en substitució de Carlos Bacca. La primera ocasió de la segona meitat la va posar la Real Sociedad. Al minut 55, Andrés Fernández va reaccionar ràpid i va aturar un xut de Mikel Oyarzabal. La rèplica del Villarreal va arribar tan sols dos minuts després. Samu Chukwueze va provar a Rulli, amb un xut creuat des de fora de l’àrea que va repel·lir el porter argentí de la Real Sociedad.
A partir del minut 60, l’equip de Imanol Alguacil va donar un pas endavant i va començar a incorporar-se a l’atac amb més efectius. En aquest tram de la trobada, el Villarreal, que no entrava tant en contacte amb la pilota, va començar a practicar un futbol més vertical. L’entrada d’Alfonso Pedraza va reforçar aquest plantejament.
A cinc minuts del final, un voluntariós i incansable Villarreal va desequilibrar la igualtat regnant durant tot el partit. Després d’un servei de córner, Santi Cazorla va posar una magnífica pilota al cor de l’àrea que va connectar amb Gerard Moreno. L’ariet català va batre a Gerónimo Rulli amb un fabulós cop de cap, que avançava als grocs.
Al 88′, el Submarí va poder matar el partit. Fornals va estavellar en Rulli un xut des del cor de l’àrea, precedit per una gran assistència de Pedraza en una acció al contraatac.
Finalment, el Villarreal CF va aconseguir un vital triomf a Anoeta amb el que suma 39 punts i deixa molt a prop l’important objectiu de la salvació. El proper xoc dels grocs serà aquest diumenge, a les 18.30 hores, davant la SD Huesca a l’Estadi de la Ceràmica.
Fitxa tècnica:
Real Sociedad: Rulli; Zaldúa, Elustondo, Raúl Navas (Le Normand, m. 77), Aihen Muñoz (Theo, m. 74); Sangalli, Merino, Pardo (Ander, m. 72), Oyarzabal; Juanmi i Willian José.
Villarreal CF: Andrés Fdez., Mario Gaspar, Álvaro, Funes Mori, Quintillà; Chukwueze (S. Cáseres, m. 82), Iborra, S. Cazorla, P. Fornals, Toko Ekambi (Pedraza, m. 72); i Bacca (Gerard, m. 45).
Gols: 0-1. Min. 84: Gerard.
Àrbitre: Munuera Montero (Comitè andalús). Va amonestar als locals Raúl Navas i Oyarzabal; així com als visitants Funes Mori, Toko Ekambi i Iborra.
Incidències: Partit entre Real Sociedad i Villarreal CF corresponent a la jornada 34 de LaLiga 2018/19 celebrat a Anoeta davant 20.060 espectadors.







