

El Villarreal signa una actuació memorable a Salzburg i segueix somiant a la UEFA Europa League
Extraordinari. El Villarreal segueix meravellant. El Submarí va aconseguir brillantment la seva classificació per a vuitens de final de la UEFA Europa League a l’imposar-se per 1-3 al FC Salzburg gràcies a dos gols de Vietto i a un altre de Giovani. Els grocs van saber patir en l’inici i sentenciar en una gran segona meitat de l’equip de Marcelino.
El partit va arrencar segons el va guió esperat. El conjunt austríac pressionava molt en atac i el Villarreal apostava per connectar amb els seus davanters per, a partir d’açí, crear les jugades de perill. Vietto es va mostrar incisiu en els primers compassos, primer amb un giravolt brillant sobre la línia de fons que a punt va estar d’acabar en gol i poc més tard en anar per velocitat de Hinteregger i ser enderrocat pel central tot i que l’àrbitre no va interpretar l’empenta com a falta.
El Salzburg es va avançar al marcador en la seva primera gran ocasió. Djuricin va caçar una pilota perduda a la frontal de l’àrea i va connectar un precís xut amb la dreta col·locat que va entrar enganxat al pal d’Asenjo, que estava tapat per un mar de cames i no va poder reaccionar a temps per aturar el xut.
El Submarí va saber reaccionar amb el cap fred i empatar el partit passada la primera mitja hora de joc. Una falta lateral executada amb mestria per Jonathan dos Santos va ser rematada a la perfecció per Vietto, que va enviar la pilota a la xarxa marcant els temps en la seva espectacular rematada de testa.
L’emoció va seguir en el segon acte. El Villarreal estava classificat i el Salzburg buscava amb afany un gol que portés el partit a la pròrroga. Malgrat la pressió local, va ser el Submarí el que va gaudir de la primera gran ocasió després de la represa. Corria el minut 55 del duel quan Cheryshev deixar passar la pilota entre les seves cames perquè Vietto pogués disparar amb avantatge, però el seu intent va sortir massa centrat.
A falta de 20 minuts per al final es va produir una nova jugada polèmica, aquesta vegada en l’àrea austríaca. Cheryshev va caure davant l’entrada de Ulmer i va demanar penal, tot i que el col·legiat danès no va concedir la pena màxima.
El Villarreal va sentenciar el partit i l’eliminatòria a falta d’un quart d’hora per al xiulet final. Giovani va explotar la seva velocitat per fer letal un contraatac i regalar en última instància el gol a Vietto, que va acompanyar al mexicà i va marcar a porta buida. Una generosa assistència que l’argentí va agrair enormement.
Tant és així que els mateixos protagonistes van protagonitzar la jugada del 1-3. Aquesta vegada va ser Vietto el que va assistir a Giovani perquè el ‘9’ marqués amb la dreta i portés el deliri a l’expedició groga.
El Villarreal coneixerà demà el seu rival en vuitens de final després del sorteig que se celebrarà a Nyon a partir de les 13.00 hores (GolT).
Fitxa tècnica:
FC Salzburg: Gulácsi; Schwegler, André Ramalho, Hinteregger, Ulmer; Minamino (Felipe Pires, m. 46), Keita, Laimer (Bruno, m. 69), Sabitzer; Djuricin (Berisha, m. 83) i Jonathan Soriano.
Villarreal CF: Asenjo; Mario, Musacchio, Víctor Ruiz, Jaume Costa; Jonathan dos Santos, Pina (Campbell, m. 86), Trigueros, Cheryshev; Uche (Giovani, m. 68) i Vietto (Moi Gómez, m. 80).
Gols: 1-0. Min. 18: Djuricin. 1-1. Min. 33: Vietto. 1-2. Min. 75: Vietto. 1-3. Min. 79: Giovani.
Àrbitre: Kenn Hansen (DEN). Groga a Hinteregger (m. 48) i Schwegler (m. 65) del FC Salzburg; així com a Musacchio (m. 32), Pina (m. 34), Trigueros (m. 56) i Jonathan dos Santos (m. 85) per part del Villarreal CF.
Estadi: Salzburg Stadium.







