

El club d’atletisme està patrocinat pel Villarreal CF dins d’Endavant Esports
Reis d’Europa i reis d’Espanya. Tan sols dues setmanes després de guanyar per primera vegada la Copa d’Europa de Clubs, el Playas de Castellón, club d’atletisme patrocinat pel Villarreal CF dins d’Endavant Esports, va sumar el seu setè títol a la Lliga de Divisió d’Honor.
El club castellonenc va dominar a plaer la competició en categoria masculina, disputada ahir a Saragossa, malgrat tenir al davant un FC Barcelona plagat d’atletes internacionals. La lluita entre els eterns rivals va acabar amb 146,5 punts per al Playas pels 123,5 dels catalans, amb el Marathón madrileny tercer, però ja lluny, amb 80,5 punts.
Es van aconseguir ni més ni menys que 14 victòries parcials de les 20 proves, per mitjà de Bruno Hortelano en els 200 m., Nkobolo Onkabetse en els 400 m., Antoine Gakeme en els 800 m., Diego Ruiz a 1.500 m., Yidiel Contreras en els 110 m. tanques, Diego Cabello en els 400 m. tanques, Jaouad Chemlal en els 3.000 obstacles, Álvaro Martín en els 5 km. marxa, Igor Bychkov en perxa amb una gran marca de 5,50, Frank Casañas en llançament de disc, el júnior Pablo Bugallo en javelina i menció a part per Yioser Toledo, que tot i estar lesionat i posant en perill la seva temporada, va voler estar amb l’equip castellonenc i va aconseguir una important victòria en el llançament de pes.
La competició es va tancar amb els relleus, però el Playas ja era campió i tot i així es va aconseguir la victòria en el 4×100 amb Francisco Javier López, Daniel Mazón, Alberto Gavaldá i Arian Téllez, i també en el 4×400 amb Alberto Gavaldá, Diego Cabello, Alejandro Estevez i Bruno Hortelano, que es va permetre el luxe d’alentir el ritme en els últims 50 metres, i tot i així va parar el crono en 3: 08.16.
L’alegria per a l’expedició castellonenca va ser doble, ja que en categoria femenina es va aconseguir el segon subcampionat consecutiu. Les noies van ser terceres ahir a Saragossa, amb 104 punts pels 136 del València Terra i Mar, i els 115 de l’FC Barcelona, però la nova normativa, en la qual s’acumulen els punts de la fase classificatòria, deixa segones a les castellonenques. En aquest cas hi va haver tres victòries, amb una gran Concha Montaner en longitud, Cristina Ferrando en alçada i Patricia Sarrapio en triple.







