

Quasi la meitat dels jugadors del Villarreal s’han format en les categories inferiors
Bruno Soriano, Juan Carlos, Mateo Musacchio, Aitor Fernández, Mario Gaspar, Jaume Costa, Pablo Íñiguez, Manu Trigueros, Moisés Gómez, Edu Ramos i Nahuel Leiva són els 12 jugadors integrants de la primera plantilla de l’equip groc que han passat per l’escola de futbol del Villarreal CF i han aconseguit arribar a l’elit del futbol gràcies a la confiança que el club i els diferents equips tècnics han dipositat en ells.
Quasi la meitat de la plantilla del primer equip -12 d’un total de 25-, ha passat per les categories inferiors del Villarreal CF, en un esforç per promocionar als joves jugadors i amplificar la seua evolució esportiva. Aquest al·licient de joventut es veu reflectit en l’actitud de l’equip en el camp i fora d’ell, ja que compta amb una mitjana d’edat que amb prou faenes supera els 24 anys, dada que converteix a la plantilla en una de les més joves de la Lliga BBVA.
Com a màxim referent d’aquesta erupció del planter trobem a Bruno Soriano, capità de l’equip. Nascut a Artana, a escassos quilòmetres de la Ciutat Esportiva de Miralcamp, s’ha format íntegrament en l’escola del Submarí. Després de passar pel filial –del que també va ser capità- va debutar en Primera Divisió en 2006, fa ja més de set anys. Des d’aleshores, el tot terreny groc no ha parat. Amb 181 partits en la màxima categoria i més de 40 en competicions europees, un dels moments culminants de la seua carrera va arribar amb la convocatòria de Vicente del Bosque per a la selecció campiona del món. “És un vertader orgull haver crescut i après en aquest club i aconseguir arribar pel cap alt alt”, ha comentat en nombroses ocasions el capità del Submarí.
El migcampista, que ha passat tota la seua carrera defensant els colors del Villarreal, va declarar el passat la importància de la pedrera de joves jugadors per al Submarí. “A molts equips del món del futbol els agradaria tenir l’estructura que té el nostre club, que es demostra amb els bons resultats. És un referent a seguir”.
El model de formació de la pedrera del Villarreal CF, que compta amb totes les necessitats per a aconseguir la màxima progressió dels joves esportistes, ha sigut pres com a referència d’eficàcia i bona gestió per molts clubs de diferents països. Es tracta d’una confirmació del bon fer de l’escola de futbol de l’equip vila-realenc, que en pocs anys s’ha posicionat com una de les pedreres referents, tan sol comparable als grans clubs europeus.







