Coneix el balanç de l’exitosa iniciativa Endavant Província
Un recorregut inoblidable per tots els racons de la província de Castelló. La iniciativa Endavant Província, nascuda amb el ferm propòsit de promocionar el turisme a les localitats castellonenques, ha resultat ser un rotund èxit. El Villarreal CF, per iniciativa pròpia, va voler unir esforços i col·laborar per impulsar l’activitat econòmica i cultural de la província, un dels motors bàsics de l’economia, difonent els seus productes, esdeveniments i destins més representatius.
La primera parada va ser Vinaròs. Aquest municipi va tenir el plaer d’inaugurar aquesta iniciativa en el derbi davant el València disputat a El Madrigal. Des d’aquell diumenge 2 de novembre de 2014, més de 40 localitats castellonenques van ser protagonistes tant dins com fora de l’estadi groc.
La iniciativa Endavant Província va donar per conclòs davant el Màlaga seu reeixit recorregut per aquesta temporada després de donar a conèixer a Vinaròs, Onda, Peníscola, la Vall d’Uixó, Borriana, Nules, Almassora, Vila-real, Benicarló, Sogorb, Navaixes, Altura , Castellnovo, Betxí, Vilafamés, la Pobla Tornesa, Vall d’Alba, Cabanes, Borriol, Moncofa, Morella, Forcall, Cinctorres, Portell de Morella, Castellfort, La Mata de Morella, Todolella, Sorita del Maestrat, Olocau, Vallibona, Herbers , Villores, Palanques, Ares del Maestrat, Castell de Cabres, la Pobla de Benifassà, Vilafranca, l’Alcora, Orpesa, Torreblanca i Almenara.
Més de 15.000 convidats a El Madrigal
A més de promocionar les localitats, el club proporcionava entrades a tots aquells veïns de les localitats que volguessin veure l’espectacle de primer nivell futbolístic a El Madrigal, ja fos en Lliga, UEFA Europa League o Copa del Rei. Així, comptabilitzant tots els partits en què hi va haver Endavant Província en el feu groc, un total de 15.289 aficionats van ser convidats pel club. Almenara va ser la localitat que més gent va portar al Madrigal, amb 1.532 seguidors, seguida de la Vall d’Uixó amb 1.525 aficionats. Tots ells s’ho van passar d’allò més bé.
El Villarreal CF posava autobusos a disposició dels municipis i els regalava les entrades al partit. De fet, fins a 237 autobusos es van utilitzar al llarg dels 17 partits en els quals va constar el Endavant Província d’aquesta temporada 2014/2015.
Espectacular abast al web ia les xarxes socials del club
El seguiment realitzat a la iniciativa Endavant Provincia realitzat pel Villarreal CF va donar els seus fruits. No en va, l’abast de les notícies vistes a la web i a les xarxes socials del club va ser espectacular.
Es van produir un total de 1.442.287 visualitzacions totals. Els vídeos turístics que es van poder veure a la web, a les xarxes socials i fins i tot al vídeo marcador de l’estadi en el dia del partit, sumen 950.689 visualitzacions, mentre que els vídeos resum de la festa dedicada a cada municipi van ser vistos per 491.598 persones.
Les notícies de la web oficial van ser llegides per 102.109 aficionats. Impressionant. La localitat que més interès va causar va ser Vinaròs, ja que les seves notícies van ser les més llegides a la web oficial.
Pel que fa a les xarxes socials, cal destacar que Endavant Província va aixecar molta expectació, amb un total de 7.579 ‘likes’. El municipi que més ‘likes’ va rebre va ser Onda amb 937.
‘Top 5’ de seguiment per poblacions
Pel que fa a les dades de visualitzacions dels vídeos promocionals, hi ha cinc poblacions que van causar furor. El de Peníscola ho van veure 125.824 persones, el d’Onda 94.816, el de la Vall d’Uixó 90.720, el de Vila-real 75.552 i el de Benicarló 71.328.
Per la seva banda, els vídeos amb el resum posterior de la festa deixen a Onda en primer lloc (54.112).
Més d’un miler de músics a El Madrigal
L’estadi groc va ser una festa en cada partit. La iniciativa Endavant Província va portar al Madrigal més d’un miler de músics (1.176) repartits en 19 bandes diferents, que van tocar abans i en el descans dels partits. Tots ells van demostrar el seu talent sobre la gespa del feu groc i van fer les delícies dels aficionats grocs. Però no només dins de l’estadi hi va haver festa, ja que als voltants del Madrigal també hi va haver animació.
Endavant Província va sorgir amb un clar objectiu: promocionar el turisme a la província de Castelló. Objectiu complert.