El Villarreal va superar al FC Zürich en el primer partit de l’Europa League amb gols de Pato i Jonathan
El Villarreal va començar amb bon peu la seua participació a la present UEFA Europa League. El Submarí va remuntar al FC Zürich amb dos grans gols de Pato i Jonathan dos Santos en un partir en el qual va anar de menys a més. Fran Escribá va realitzar fins a vuit canvis a l’onze inicial pel que fa a l’últim partit a Màlaga, fent debutar al central Álvaro González, que va formar parella en l’eix de la saga amb Víctor Ruiz.
El xoc va començar amb sobresalt. El conjunt suís es va avançar al marcador als pocs segons que rodara la pilota sobre l’impecable terreny de joc del Madrigal. Sadiku va arreplegar una pilota solta i va fer un tir col·locat des de la frontal que va entrar pegat al pal esquerre d’Andrés Fernández (0-1).
El Submarí no va perdre la tranquil·litat i va anar a per l’empat. Ho va trobar abans que s’arribara a la mitja hora de joc. Jonathan dos Santos va realitzar una fantàstica passada interior per a Pato i el davanter brasiler va sorprendre al porter Vanins amb un potent tir creuat (1-1). Era l’inici d’una connexió letal entre el ‘8’ i el ’10’.
Abans d’arribar al descans va arribar la jugada que va suposar el 2-1. Simplement genial. De nou Jonathan dos Santos i Pato van connectar. Teua, meua, teua, meua i gol. Gran gol. El migcampista mexicà va empalmar l’esfèric i aquest va entrar com una exhalació a la porteria del Zürich.
L’equip dirigit per Fran Escribá va dirigir el joc en la segona meitat, controlant els tímids atacs de l’equip suís amb solvència. Açò sí, no es va oblidar d’atacar el Submarí. Mostra d’açò va ser l’ocasió que va tenir Santos Borré -complia 21 anys el davanter colombià-, amb un tir creuat que va rebutjar amb dificultats el porter del Zürich (m. 64).
En el 71′ el Villarreal va tornar a marcar, però el gol va ser anul·lat. Sansone, que acabava de saltar al camp, va superar amb tranquil·litat a Vanins amb un toc subtil, encara que el tant no pujaria al marcador per fora de joc.
El pròxim partit del Submarí en aquest Grup L de la UEFA Europa League serà contra el FC Steaua de Bucarest el dijous 29 de setembre a Romania (19.00 hores).
Fitxa tècnica:
Villarreal CF: Andrés; Rukavina, Álvaro, Víctor Ruiz, José Ángel; Jonathan dos Santos (Castillejo, m. 70), N’Diaye, Bruno, Cheryshev (Soriano, m. 80); Patoi Santos Borré (Sansone, m. 67).
FC Zürich: Vanins; Bangura, Nef, Kecojevic, Brunner; Voser, Sarr (Yapi, m. 57), Kukeli, Winter (Schonbachler, m. 64); Rodríguez (Cavusevic, m. 84) i Sadiku.
Gols: 0-1. Min. 2: Sadiku. 1-1. Min. 28: Pato. 2-1. Min. 44: Jonathan dos Santos.
Àrbitre: Sébastien Delferiere (BEL). Groga al local Jonathan dos Santos; així com als visitants Voser, Winter, Kukeli, Kecojevic i Nef.
Estadi: El Madrigal.