Deixant a un costat el descens administratiu –incontrolable per al filial- la temporada del Villarreal B mereix un bon grapat de lloances. En llocs de descens al final de la primera volta, pocs apostaven per que el filial groc finalitzara la temporada instal·lat en la zona mitjana de la taula, dotzè i a res menys que dotze punts dels llocs de descens. Al final, una preciosa remuntada d'un equip jove i que ha demostrat l'enorme potencial de la pedrera del Submarí.
La campanya va començar amb José Molina al capdavant del Villarreal B. El debut davant l'altre filial de la Lliga Adelante, el Barça B, no va poder resultar més prometedor (0-2), però les coses prompte es van torçar per a un conjunt que, malgrat exhibir una notable pegada i una gran capacitat per a competir, va anar cedint punts. Primer en forma d'empat (Alcorcón, Guadalajara, Alcoyano, Córdoba o Girona) i després amb doloroses derrotes (Murcia, Celta, Elche, Las Palmas o Recreativo) que van deixar als grocs en una compromesa situació.
Al gener, el tècnic José Francisco Molina va donar el salt al primer equip, obrint així la porta del filial a l'en aquells dies entrenador del Villarreal C, Julio Velázquez. En el mercat d'hivern, el filial va pujar encara més l'aposta i es va presentar amb cares noves: Manu Trigueros, Edu Ramos, Juanto, Moi i Pablo Íñiguez, tots ells joves promeses del Villarreal C, s'incorporaven per a donar la volta a la situació al costat de membres ja consagrats de la plantilla com Diego Mariño, Joselu, Lucas Porcar, Toribio o Kiko, entre uns altres.
La victòria contra l'Hèrcules (0-2), un dels totpoderosos de la categoria, en el primer partit de la segona volta va ser un símptoma de la recuperació dels grocs, que van seguir a apostant per un joc alegre i vistós però que no renunciava a la competitivitat. Encara que li va costar arrancar (va caure davant Sabadell i Alcorcón), el filial prompte va prendre velocitat i ha acabat sumant res menys que nou victòries més (Guadalajara, Alcoià, Nàstic, Murcia, Elx, Numància, Xerez, Huesca i Recreatiu) que ho han col·locat en el dotzè lloc de la Lliga Adelante.
Per desgràcia, i arrossegat pel descens del primer equip, el Villarreal B jugarà la temporada pròxima en Segona B, si ben el seu comiat de la lliga de plata ha sigut amb magnificència en la seua tercera temporada en el futbol professional.



























